Fenomén Clubhouse?

V posledních týdnech se v České republice rozjela sociální síť Clubhouse. Někteří ji možná znáte a třeba i používáte, ale jistě jsou tu tací, kteří o ní slyší poprvé. Jedná se o sociální síť, na které existuje mnoho tematických místností, které můžete volně navštěvovat. Důležité je zmínit, že tato platforma je zatím dostupná pouze na telefonech značky Apple a podmínkou k jejímu užívání je obdržení pozvánky k registraci. V již zmíněných místnostech se vedou živé diskuze na různá témata - od globálních problémů až po hodnocení profilových fotek zúčastněných. Dalo by se říct, že je to takový živý podcast, což je zřejmě i hlavní výhodou Clubhouse oproti klasickému podcastu. Při poslechu podcastu jsme pouze posluchači již nahraného rozhovoru, zatímco na Clubhouse je nám umožněno poslouchat diskuzi, která právě probíhá a současně do ní můžeme sami přispívat. Nabízí se tedy otázka, zda je Clubhouse schopen nahradit podcasty. Jeho největší výhoda je však současně i nevýhodou - ne vždy mají rozhovory na této platformě jasný směr, a tak pro posluchače nemusí být vždy atraktivní a dá raději přednost klasickému podcastu. Možná se tedy jedná pouze o karanténní trend a až se svět vrátí do starých kolejí, lidé virtuální společenský kontakt v podobě Clubhouse potřebovat nebudou.

Žánr

Ilustrační fotografie
Clubhouse